måndag 21 augusti 2017

Du känner mig så väl av David Levithan & Nina LaCour

En oväntad osannolik kväll olik alla andra kvällar möts Mark och Kate. Eller möts och möts de har aldrig pratat med varandra tidigare, de har haft avancerad matte tillsammans ett år. Men nu börjar de prata.

Det är den kvällen Mark ser sin bästa vän och stora kärlek dansa med en annan. Ryan som aldrig dansar med Mark. Det är kvällen då Kate flyr och inte våga träffa hon som skulle kunna vara hennes stora kärlek, hennes andra hälft.

Mark och Kate kör omkring i natten, natten som är första dagen i veckan vi följa den nyvunna vänskapen ta form. Vänskap som gör att en våga vara både sårbar och göra sådant en aldrig vågat tidigare.

När vänskap är som kärlek vid första ögonblicket! Jag blir helt avundsjuk så glad att jag vänskapen finns i en bok som jag ju kan läsa!

/Paula


Du känner mig så väl
Författare: David Levithan
Förlag: Modernista (2017)
ISBN: 9789177016724
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar