onsdag 19 april 2017

Fantastiska fakta om djur av Maja Säfström

Ibland är jag lite långsam när det kommer till att upptäcka nya fantastiska böcker. Inte så ofta men det händer. Som nu Maja Säfström behövde komma med en bok två för att jag skulle läsa och slukas upp av Fantastiska fakta om djur.

Två böcker om djur. Första boken om djur som lever nu och andra nya boken om djur som har levt för länge länge sen. Bara en dinosaur och mest bara djur jag inte hade en aning om att de funnits.

Maja Säfströms illustrationer vad ska en säga - jag älskar de! Min relation till djur är att jag inte alls tycker om djur - inte de levande i alla fall. Min pälsdjursallergi spelar antagligen in här. Men djur som små söta figurer de tycker jag kanske ibland lite för mycket om. Djur i böcker har liksom inte förrän nu fattat hur underbara de kan vara.

Illustrationerna tillsammans med fantastiska fakta och en underbar humor. Ungefär så bra och vackert det kan bli <3 En bok som passar alla oavsett ålder. Gå till biblioteket och låna. Perfekt gå-bort-present istället för en blomma!

/Paula



Fantastiska fakta om djur
Författare: Maja Säfström
Förlag: Natur & Kultur (2016)
ISBN: 9789127146716
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Fantastiska fakta om djur från förr
Författare: Maja Säfström
Förlag: Natur & Kultur (2017)
ISBN: 9789127150621
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar