onsdag 11 januari 2017

Kemisten av Stephenie Meyer

Kemisten hon som aldrig behåller ett namn mer än några månader. Ständigt på fyllt. Läkaren som blandade kemikalier som fick folk att prata berätta sanningen. Hon som hade en anställning av USA: regering men som fick höra något hon inte skulle höra. Hon har undkommit döden flera gånger.

En före detta kollega hittar henne och be henne utföra ett sista uppdrag så ska hon bli fri sedan. Ingen ska komma efter henne igen. Vill hon kan hon ta tillbaka sitt rätta namn och identitet. Hon tror inte på honom. Det låter för bra för att vara sant.  Men om det är sant och hon inte gör något åt det ja då kommer så många oskyldiga att dö. Det får inte hända. Hon går rätt i fällan. Fällan förutom ett nytt dödshot och att bli än mer jagad också med sig sådant hon aldrig trott var möjligt, sällskap, vänskap, kärlek och hundar.

Jag har lyssnat på Kemisten, uppläst av en av mina favoriter Rebecka Hemse. Nitton och en halvtimme ljudbok, 566 sidor text. Alltså jag vet inte. Vet inte heller vad jag hade väntat mig. Men mer händelser och personer antar jag. Personer att tycka om. Jag slukade Stephenie Meyers Twillight böcker när de kom. Ja man kan säga mycket om de men de är fyllda med personer, vampyrer och varulvar jag tyckte mycket om. Personer som intresserade mig som jag ville veta hur det gick för.

Kemisten är inte alls sådan. Den är lååååååångsam och det går så bra hela tiden. Alltså allt är kaos osv men det är ändå väldigt få motgångar. Kanske lika bra det förresten hade varat så väldigt mycket längre annars. Men om Stephenie Meyer skulle ta å skriva lite om vampyrer och varulvar igen - då skulle jag läsa. Annars säger jag nog nej tack och väljer något annat nästa gång.

/Paula


Kemisten
Författare: Stephenie Meyer
Förlag: Bonnier (2016)
ISBN: 9789100171339
Köp: t.ex. hos Bokus eller Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar