lördag 5 november 2016

Nu har jag dragit vinnare!


Det värmer så fint i mig av alla era kommentarer. Att det är fler än jag som funderat över vilka bokvärldar ni vill gå in i. Har dragit sju vinnare. Om en liten stund ska jag slå in sju glittriga paket. Men först tänkte jag berätta vilka vinnarna är och deras bokvärld de vill gå in i.

Vinnarna är - glitterkonfetti och jubel:

Bookuied skulle vilja bli omhändertagen av Muminmamman och ha boksamtal tillsammans med Hermione. Jag vill göra henne sällskap i både och.
Johanna vill smyga omkring i sin barndomsfavorit Tre trappor upp med hiss.
Gunilla väljer mellan Bläckhjärta och När hundarna kommer ihop om att förändra handlingen.
Amanda B vill gå in i sin favoritbok Jellicoe Road få vara en del av gemenskapen, internat och pyjamasparty.
Evelina vill till Narnia, få möta personerna, se den vackra naturen, festerna och tritonerna. Jag vill följa med. Vi får ta å leta efter den där garderoben du och jag Evelina.
Just nu har vill få tillbringa en härlig sommarvecka i Bullerbyn
Sandra S vill till stugan som Petra i Det är något som inte stämmer sitter och skriver sin bok i. För kanske skulle också hon påbörja att skriva en bok då.

Ni har glittriga bokpaket att se fram emot!

Jag då vilken av alla underbart fantastiska magiska böcker vill jag gå in i ... Just nu klurar jag en del på hur årets jul kommer bli. Så jag skulle nog vilja gå i en Harry Potter bok och få tillbringa julen på Hogwarts. Eller så skulle jag vilja få gå å på bal tillsammans med systrarna Bennet och få dansa tillsammans med Mr Darcy ... För jag menar ska man ändå drömma/önska ja då dansar ju Mr Darcy.

Tänk vilken tur det är att vi får chansen att gå i alla dessa världar genom texten även om vi inte får göra det rent kroppsligt.

Johanna och Amanda skickar era adresser till mig på paulaflickan@hotmail.com så kommer bokpaket i brevlådan!!

Önskar er alla en underbar läslördag!

/Paula boknörden

1 kommentar:

  1. Taaaack!:) Hade fullt upp och hade inte sett detta men svarade på ditt meddelande på fb! /Amanda B

    SvaraRadera